Moje PIERWSZE ciasto drożdżowe!

Witam niedzielnie :)
Oj leniwy dzisiaj dzień, miałam napisać recenzję pewnego płynu do kąpieli, ale to będzie jutro ;) natomiast dziś przepis na ciasto drożdżowe, które jako pierwsze mi wyszło!!! Robiłam kilka razy z różnych przepisów, ale zawsze coś było nie tak i nie rosło... dlatego to pierwsze, które się udało i wiem, że z przepisu będę korzystać już zawsze!
Przepis dostałam od znajomej z forum i jestem jej bardzo wdzięczna :* Iwonka dziękuję :*

Przepis jest na dużą blachę z piekarnika!

SKŁADNIKI:
- 4 jaja
- 2 szklanki ciepłego mleka
- kostka drożdży
- olejek pomarańczowy do smaku
- 1,5 szklanki cukru
- kostka masła
- 1 kg mąki
- owoce - u mnie były śliwki z kompotu :)

WYKONANIE:
Ciepłe mleko wymieszać z 2 łyżkami cukru i kostką drożdży, odstawić do wyrośnięcia. W misce wymieszać masło (uprzednio je rozpuścić i ostudzić) z cukrem, jajkami i olejkiem. Dodać wyrośnięte drożdże i mąkę, odstawić do wyrośnięcia. Na blaszkę wyłożyć papier do pieczenia ( ja w sumie wysmarowałam masłem i obsypałam mąką), wylać wyrośnięte ciasto, ułożyć śliwki i posypać kruszonką. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do 170 stopni na 35 minut, można na termoobiegu i pod koniec go wyłączyć i włączyć samo pieczenie ;) ja piekłam na ustawieniach piekarnika góra-dół około 40-45 minut :)

kruszonka:
- 100 g masła
- 100 g cukru
- 200 g mąki
Do miski wsypujemy mąkę, cukier i dodajemy pokrojone w kostkę masło.
Palcami rozcieramy masło z mąką i cukrem aż powstanie kruszonka (grudki ciasta).







I znowu mam chęć na ciasto! Może jutro zrobię?
Jak Wam mija niedziela?

Komentarze

  1. Wygląda pysznie :) Moje pierwsze ciasto drożdżowe się przypaliło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mm apetycznie wygląda;)
    pozdrawiam
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. pamiętam , że w dzieciństwie nie przepadałam za tym ciastem. jednak teraz z chęcią bym go zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja bardzo lubię ciasta drożdżowe,one zawsze wychodzą i są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ania ciesze się,że Ci wyszło i wam smakowało ! Wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Proste i pyszne. Myszy łasuchy uwielbiają napełniać sobie brzuszki takimi pysznościami! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja się dziś skusiłam na kawałeczek tortu..
    ale takie drożdżowe ciacho to bym zjadła <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię drożdżowca z kruszonką a i jak jabłko na wierzch się pokroi też nie pogardzę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. z pewnością wypróbuję ten przepis ;) ciasto wygląda smakowicie! Pozdrawiam i zapraszam do Mnie oraz obserwacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mogłabym zjeść samą kruszonkę! ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. i czemu ja mam remont w kuchni ;(
    narobiłaś mi smaka ;-)
    wyglada pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. mniam :D
    http://rozaliafashion.blogspot.com/2014/02/panterka-cwieki.html

    OdpowiedzUsuń
  13. uwielbiam <3
    twoje wygląda przepysznie :**

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudnie wyszło :)

    www.krzysiowie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. ja nie przepadam, ale mój mąż uwielbia, więc "pożyczam" przepis i mu na dniach upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. pięknie wygląda!
    dobra z Ciebie kucharka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie lubię ciast drożdżowych ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Łatwiej wejść niż zejść z bloga a jeszcze trudniej do niego powrócić jeśli nie ma rewizyty.

    OdpowiedzUsuń
  19. mniam mniam....super ciacho:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobrze jest mieć oko potrafiące znaleźć piękno w naszym świecie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratuluje zdolności:) Uwielbiam ciasto drożdżowe, ale obawiam się, że u mnie nie wyszłoby takie piękne chociaż uwielbiam piec i gotować:)

    OdpowiedzUsuń
  22. o matko ale cudo i zapisuje przepis na pewno skorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Mi się od razu dzieciństwo przypomniało :) Mój tata umie tylko upiec ciasto drożdżowe :)
    A.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś :) Zostaw po sobie jakiś ślad :) Całuję :*