poniedziałek, 13 października 2014

Tort urodzinowy truskawkowo - czekoladowy

Hej!
Myślę, że wracam do regularnego pisania, te ostatnie dni były zabiegane! Przychodzę do Was dzisiaj z przepisem na tort jaki robiłam na sobotnią urodzinową imprezę Hani, w końcu moja laseczka skończyła 7 lat!


Tort truskawkowo - czekoladowy


Przepis na tortownicę o średnicy 24 cm

Biszkopt:
6 jaj 
 200g cukru 
 200g mąki 
 cukier waniliowy 
 4 łyżki gorącej wody 

1. Żółtka oddzielić od białek i rozbełtać z wodą, następnie dodać połowę cukru i cukier waniliowy i ubijać na puszysty kogel mogel (ja ubijam tak długo aż mocno pojaśnieje żółtko).
 2. Następnie ubijamy z drugą połową cukru białko na sztywno, cukier dodajemy pod sam koniec ubijania.
 3. Białko delikatnie przekładamy na masę żółtkową, a na to wszystko jeszcze zanim zaczniemy mieszać wsypujemy przesianą mąkę, delikatnie mieszamy. 
 4. Blachę smarujemy tłuszczem i sypiemy mąką, wlewamy ciasto i pieczemy ok 30-40 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni. (ja piekę zawsze 40 min.) 
Wyciągać z formy jak ostygnie, przekroić na 3 płaty.
Biszkopt zawsze wychodzi i zawsze jest nieco wilgotny dzięki czemu nie trzeba go dodatkowo nasączać.


Masa czekoladowa:
300 g miękkiego masła
5 łyżek kakao
150 g cukru pudru

Masło utrzeć na puszysty krem za pomocą miksera, dodać stopniowo cukier i kakao.


Krem truskawkowy:
40-50 g mrożonych truskawek
2 galaretki truskawkowe
0,5 l śmietany 30%

Śmietanę ubić. Zamrożone truskawki pokroić. 2 galaretki rozpuścić w 0,5 l wody, wrzucić do nich truskawki (ponieważ są zamrożone spowodują, że galaretka zacznie natychmiast tężeć) i wlać do ubitej śmietany. Można wymieszać tą masę i wtedy truskawki będą w kawałkach, bądź zmiksować.


Krem cytrynowo - waniliowy
400 g miękkiego masła
100 g cukru pudru
łyżka soku z cytryna
laska wanilii (lub cukier waniliowy)

Masło utrzeć na puszysty krem za pomocą miksera, dodać stopniowo cukier, miąższ wydrążony z laski wanilii i sok z cytryny.



Dodatkowo do ozdobienia 2 opakowania lentilek M&M (cukierki te podobne do M&M są również dostępne na wagę), posypka, barwnik do napisu.

Na pierwszym płacie krem czekoladowy, przykryć drugim i wysmarować kremem truskawkowym, przykryć trzecim płatem i smarować kremem cytrynowo-waniliowym oraz po bokach. Ułożyć lentylki wg upodobania i posypać dookoła posypką. 
Lub ozdobić według własnego uznania ;)

tort w przekroju - ostatni kawałek jaki został udało się obfocić



Przyznam nieskromnie, że dzieciom i innym tort smakował :)


solenizantka

w oczekiwaniu na rozpalane ognisko

pieczenie kiełbasek


Miłego dnia!

13 komentarzy:

  1. Ale Hania miała fajna imprezkę :) Torcik super :) Wszystkiego najlepszego dla małej :D :*

    OdpowiedzUsuń
  2. na dzieciakach ten tort na pewno zrobił wielkie wrażenie, pięknie wygląda i na pewno jest pyszny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. był zrobiony wedle życzenia Hani :)
      dzieciom szczególnie dodatek tych cukierków się podobał ;)

      Usuń
  3. Ale cudny. Widzę, że impreza się udała :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczny torcik ale solenizantka najpiękniejsza :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale śliczny i na pewno był bardzo smakowity :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale ładny i jak ślicznie udekorowany, musiał smakować niesamowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. PRZEPIĘKNY tort :)! bajeczny :) ha! pewnie lepiej smakuje niż wygląda, a wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń

Jeżeli już tu jesteś - skomentuj, na pewno cię odwiedzę.
Jeśli blog ci się spodoba - dołącz do obserwatorów.