"Szalona" Chloé Esposito cz. 1

Hejka!
Zacznę od dobrych wieści, od jutra znowu gorąco :D Cieszycie się tak jak ja? A w niedzielę pojedziemy sobie na cały dzień nad morze, opalać się i pluskać :)

Pozostając w gorącym klimacie, przedstawiam Wam kolejną książkę, tym razem niecenzuralnie i szalenie :)


"Szalona" Chloé Esposito



Szalona to pierwsza część trylogii z nieprzewidywalną bohaterką, gotową na najbardziej bezczelne kłamstwa i najdrastyczniejsze kroki, by ukraść perfekcyjne życie swojej bliźniaczki – i je zatrzymać.
Alvie Knightly to chodząca katastrofa: chaotyczna, kompletnie nieogarnięta, a do tego praktycznie bez przerwy na gazie. Jej nieciekawe życie wygląda jeszcze gorzej na tle osiągnięć jej perfekcyjnej siostry bliźniaczki, Beth. Alvie jest uzależniona od mediów społecznościowych, je kebaby na śniadanie i regularnie pakuje się w kompromitujące sytuacje – jak choćby odkrycie przez ochronę lotniska brzęczącego wibratora w jej torebce. Beth jest żoną seksownego, bogatego Włocha, ma ślicznego małego syneczka i od urodzenia jest księżniczką mamusi.
Alvie nie ma najmniejszej ochoty spotykać się z siostrą, nawet kiedy Beth kupuje jej bilet na Sycylię w pierwszej klasie. Ale gdy tego samego dnia Alvie traci znienawidzoną pracę i zostaje wyrzucona z mieszkania na bruk, luksusowa willa w malowniczej Taorminie nagle nie brzmi tak źle.
Siostra prosi ją, by zamieniły się  miejscami. Alvie natychmiast korzysta z okazji na przejęcie jej życia, choćby tylko na chwilę. Wkrótce zaczyna odkrywać mroczne tajemnice bliźniaczki: powiązania z mafią, kochanków i znajomość z wyjątkowo skorumpowanym księdzem – co gorsza, wszyscy oni prędko zauważają, że z „Beth” coś jest nie tak. Alvie musi działać bez cenzury i bez hamulców, by ocalić siebie.


SEX, DRAGI I MORDERSTWA : czego tu nie lubić?
@AlvinaKnightly69


Jak widać jest ciekawie :)

Alvina to po prostu wariatka :P Tytuł jak najbardziej opisuje główną bohaterkę. Jej zapędy do ciągłego seksu, wciągania kresek i ta ekstaza gdy po kolei zabija! Dziewczyna ma w głowie taki bałagan emocjonalny, że nie wiem jak ona to ogarnia. Niby wszystko na luzie bierze, ale jednak bardzo zazdrości swojej bliżniaczce Beth, chce jej życia, bo swoje ma nudne, wiecznie w cieniu tej najcudowniejszej. 

Zastanawiam się jak można było stworzyć taką główną bohaterkę? Wulgaryzmy idą tu jak produkcja taśmowa, egoizm w jak nawiększym wydaniu, bałagan wokół siebie gorzej jak małe dziecko, alkoholizm i seks bez umiaru. Ktoś taki jako główny bohater? A i owszem bardzo się sprawdza. Ta szalona kobieta z każdą stroną staje się coraz ciekawsza, śmieszniejsza i nie do zatrzymania! Idzie do celu po trupach i to w dosłownym znaczeniu. 
Akcja z wibratorem na lotnisku pobiła wszystko :D


Moja damska anatomia zaciska się niczym dziąsła mojej babci na krówkach.
@AlvinaKnightly69


Muszę powiedzieć, że początek był nudny, ale co się dziwić jak czytaliśmy o życiu Alvi w Londynie. Na jej miejscu też miałabym dość i szukała zmian. Jednak nie sądzę, że takim sposobem jak ona to robiła. 
Im dalej w głąb książki dzieje się coraz więcej. Poznajmey też przystojnego Ambrogio, męża Beth, ale i też jednorazowy skok Alvi :) 

Jak już się wkręciłam w losy bohaterów, czytałam niemal jak błyskawica. 
Było szalenie, niedorzecznie i nieralnie! Wszystko jak dla mnie szło zbyt gładko i mega szybko. Cała powieść dotyczy raptem 7 dni! 
Niedopowiedzenia, tejemnice Beth, kolejne odkrycia, ciała i grube pieniądze. Czarna komedia kryminalna.





Język książki jest prosty, arogancki i wulgarny. Nie każdemu to będzie odpowiadać. Ja po ciężkim początku, oswoiłam się z bohaterką i jej podejściem do życia. Nasze spotkanie było udane i mam chęć sięgnąć po 2 część pt. "Zła". Następnie będzie "Niebezpieczna".
Nie jest to szał, ale na lato będzie w sam raz.


Wydawnictwo Czarna Owca -> klik i klik




Ktoś też po lekturze Szalonej?
Było coś co was drażniło w książce, a co się podobało?

Buziaki :*




Komentarze

  1. Czytałam, podobała mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojoj, jak dla mnie to chyba za duże natężenie tego wszystkiego. Nie wiem czy dałabym radę z taką bohaterką. Zostanę chyba przy Kingu... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbować można, nie każdemu Alvina się spodoba, ja jej dałam szansę i dobrze, muszę teraz dostać cześć 2.

      Usuń
  3. Raczej nie spodoba mi się tego typu książka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że początek nudny, mam mieszane uczucia... Może przeczytam jeśli będzie okazja.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tu jesteś :) Zostaw po sobie jakiś ślad :) Całuję :*